Циклограма роботи класного керівника

Щоденно:


  • з’ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків у
  • класному журналі;
  • бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
  • організація чергування у класі;
  • індивідуальна робота з учнями;
  • контроль зовнішнього вигляду учнів;
  • організація харчування.

Щотижня:


  • проведення годин класного керівника;
  • перевірка щоденників;
  • проведення заходів у класі за планом роботи;
  • робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського
  • самоврядування;
  • контроль за виконанням доручень;
  • організація прибирання закріпленої території пришкільної ділянки;
  • робота з батьками;
  • робота з учителями, які працюють у класі;
  • зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою).

Щомісяця:


  • проведення класних зборів;
  • проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
  • організація чергування класу у школі;
  • відвідування уроків вчителів – предметників у своєму класі;
  • консультація у шкільного психолога;
  • тестування та анкетування учнів з метою вивчення їх індивідуальних
  • особливостей, аналіз розвитку учнівського колективу;
  • контроль за станом підручників;
  • зустріч з батьківським активом;
  • відвідування учнів удома;
  • оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
  • заповнення табелів успішності та видача їх учням;
  • проведення батьківських зборів;
  • участь у роботі семінару, методичного об′єднання класних керівників;
  • аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
  • складання плану роботи на канікули.

Один раз на рік:


  • аналіз плану виховної роботи за попередній навчальний рік та складання
  • плану на наступний;
  • проведення відкритого виховного заходу;
  • оформлення особових справ учнів;
  • статистичні відомості про клас ( станом на 5 вересня);
  • робота з підручниками (видача, перевірка, здавання);
  • написання характеристик (за необхідності);
  • страхування дітей від нещсних випадків.

Орієнтований перелік документації, яку веде класний керівник:

1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6. Розробка сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого – педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з важкими учнями.
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів.
11. Літопис або фотоальбом класу.

Основні функції класного керівника:


  • діагностична;
  • комунікативна.

Форми роботи з учнями:


  • пізнавальна діяльність;
  • усні журнали;
  • екскурсії;
  • конкурси, турніри, олімпіади;
  • класний лекторій;
  • навальна конференція тощо.

Ціннісно-орієнтовна діяльність: аргументація педагогічних вимог, розкриття значення, сенсу та цінності норм етики; диспути; уроки культури; бесід й за круглим столом.

Художньо – естетична діяльність: концерти художньої самодіяльності;  свята, тематичні вечори; художні конкурси; виставки; години поезії, музики, пісні; театральні вистави.

Вільне спілкування: класні свята, «вогники»; дні народження; прогулянки; вечори відпочинку; змагання.

Спільно корисна робота: шефська робота; прибирання школи та подвір'я.

Зміст роботи класного керівника:

1. Вивчення учнів.
2. Організація учнівського колективу.
3. Організація учнівського самоврядування.
4. Робота з батьками та громадськістю:

  • організація виховної діяльності за різними напрямками;
  • індивідуальна виховна робота з різними категоріями учнів та її батьками.

Можливі види контролю за діяльність класного керівника з боку адміністрації школи:
1. Перевірка ведення документації.
2. Аналіз виховної роботи з класом.
3. Контроль за проведенням годин класного керівника та інших виховних заходів.
4. Контроль за проведенням індивідуальної виховної роботи з різними категоріями учнів.
5. Контроль за чергуванням класу в школі.
6. Контроль з а санітарним станом кабінету та його ремонту .
7. Контроль за відвідуванням занять учнями.
8. Контроль перевірки щоденників.
9. Анкетування учнів.
10. Аналіз системи роботи з батьками (відвідування батьками батьківських зборів, протоколи, доповіді, виступи, батьківський всеобуч, роботи на рівні класу, відвідування сімей учнів, матеріали обстежень багатодітних та малозабезпечених сімей, допомога батьків школи тощо).

Орієнтовна тематика куточка цікавинок класу

„Моє ім'я” (розшифровка, тлумачення походження імен учнів).
„Моє хобі” (діти подають інформацію про свої захоплення).
„Моє генеалогічне дерево” (учні малюють дерево свого родоводу).
„Мої чотириногі друзі”(фотографії, цікаві історії про домашніх улюбленців).
„Мої досягнення сьогодні і в майбутньому” (учні описують свої маленькі перемоги і проектують на майбутнє).
„Давайте дружити” (діти розповідають про переваги колективних форм товаришування, уміння спілкуватися з однокласниками, бути толерантним, приємним гостем, цікавим партнером тощо).
„Мої права і обов'язки ” (учні демонструють знання своїх прав і вміння виконувати обов΄язки).

Тематика бесід з техніки безпеки

1. Дорожній рух.
2. Відкриті вікна на верхніх поверхах.
3. Протяги у приміщеннях та їх наслідки (розбите скло вікон).
4. Отруєння ліками.
5. Отруєння грибами.
6. Проблема наркотиків.
7. Куріння.
8. Самогубство.
9. Укуси комах.
10. Укуси тварин.
11. Зустрічі зі сторонньою людиною.
12. Електричні прилади.
13. Газові прилади.
14. Поведінка на воді.
15. Поведінка під час екскурсій.
16. Поведінка в транспорті.
17. Поведінка під час суботнику.
18. Правила техніки безпеки під час чергування.
19. Правила безпеки при проведенні новорічних свят.
20. Правила безпеки поведінки на шкільних вечорах.
21. Поведінка дитини в автономній ситуації.
22. Колючі та ріжучі предмети.
23. Домашні хімічні речовини в побуті.
24. Безпека при поводженні з гострими предметами (олівець попав в око).
25. Дитячий травматизм один одного (ударити голову книжкою).
26. Підніжки.
27. Рух сходами (катання на перилах).
28. Прийоми їжі на перерві.
29. Безпека роботи із сипучими речовинами.
30. Осінні каштани.
31. Невеликі предмети.
32. Предмети у роті.
33. Епіземи.

Орієнтовна тематика батьківських зборів.

1. Права і обов'язки батьків та дітей.
2. Дисципліна і самоконтроль учня як підготовка до трудової діяльності.
3. Поговоримо відверто: чи знаєте ви своїх дітей?
4. Акселерація та інфантилізм підліткового періоду (лекція психолога).
5. Патологічні захоплення підлітків (лекція психолога).
6. Неврози і акцентуація характеру підлітків (лекція психолога).
7. Алкоголізм, нікотин, наркоманія – зло соціальне (лекція лікаря – нарколога).
8. Об'єм вільного часу старшокласників.
9. Психологічні особливості дівчаток та хлопчиків у перехідний період.
10. Мамо, що таке кохання?
11. Екологія справа кожного.
12. Із родинної педагогіки: хто і що виховує наших дітей?
13. Свято в рідному домі.
14. Українці про сім'ю, рід і родинне виховання.
15. Державна політика в галузі освіти і виховання.
16. Родинне виховання – необхідна умова забезпечення духовної єдності поколінь.
17. Особливості прихофізіологічного і статевого розвитку підлітків.
18. Основні форми і методи психолого-педагогічного діагностування в освітньому закладі.
19. Українська родинна педагогіка про виховання дівчини в сім'ї.
20. Українська родинна педагогіка про виховання хлопців в сім'ї.
21. Роль батька і матері у вихованні юнацтва.
22. Особливості взаємоспілкування в сім'ї.
23. Сімейні й особистісні цінності українця (батьківська конференція).
24. Здоров'я сім'ї – здоров'я держави і нації.
25. Формування правової культури батьків – один із вагомих напрямків взаємоспілкування школи і сім'ї.
26. Нормування культури статевих і сімейних відносин.
27. Роль школи і сім'ї у професійному самовизначенні учня – старшокласника.
28. Девіантна поведінка учня; діагностування, допомога.
29. Роль батьків у сексуальному вихованні учнівської молоді.
30. Роль батьків у етичному вихованні юнаків і дівчат.
31. Особливості роботи з обдарованими і талановитими підлітками.
32. Соціальний педагог: основні завдання і зміст у співпраці з сім'єю.

Немає коментарів:

Дописати коментар